Veelgestelde vragen

Bekijk hier de veelgestelde tandheelkunde vragen.

Het versturen van de rekeningen en de administratieve verwerking van betalingen hebben wij uitbesteed aan Infomedics. Infomedics stuurt de ontvangen nota door naar uw zorgverzekeraar. Vervolgens declareert uw zorgverzekeraar uw eigen bijdrage aan u. Indien er sprake is van een eigen bijdrage krijgt u de factuur hiervan toegestuurd per mail. Wanneer er geen email van u bij ons bekend is krijgt u de factuur automatisch per post. Als u de factuur liever per post blijft ontvangen kunt u dit doorgeven aan de balieassistente.

Het is uiteraard mogelijk om een begroting te krijgen van het voorgestelde behandelplan. In principe wordt bij uitgebreidere behandelingen standaard een begroting meegegeven.

Per zorgverzekeraar verschilt de vergoeding per behandeling. Ons advies is om bij vragen over uw eigen bijdrage/vergoedingen per behandeling contact op te nemen met uw zorgverzekeraar. Indien u uw ontvangen begroting overlegd met uw verzekeraar weet u precies hoe hoog uw eigen bijdrage is.

Tandarts Shamas is de praktijkhouder van Tandheelkunde Thiemsland en de enige tandarts die werkzaam is binnen de praktijk.

Er zijn twee mondhygienistes werkzaam bij ons in de praktijk. Marielle is werkzaam op de maandag en de woensdag. Simone is werkzaam op de dinsdag en de donderdag.

Indien u een klein probleem heeft net de prothese (bv. Scheurtje in de prothese, een prothesetand is afgebroken) kunt u direct contact opnemen met de tandtechnici. Met andere problemen (bv. De prothese is door midden gebroken, de prothese zit niet goed meer of u hebt last van drukplekken.) kunt u met ons contact opnemen om een afspraak in te plannen.

Het aannemen van nieuwe patiënten gaat in overleg met tandarts Shamas. Dit is namelijk afhankelijk van de wachttijden voor behandelingen binnen de praktijk.