Missie en visie binnen onze praktijk

Voor een omschrijving van de procedures die de praktijk hanteert wordt verwezen naar het (document) kwaliteitssysteem. Daarin wordt uitgelegd hoe kwaliteit en veiligheid worden getoetst, geëvalueerd en gewaarborgd. Om dit te bereiken is de volgende visie ontwikkeld:

Servicegericht:
  • We behandelen onze patiënten altijd vriendelijk en respectvol.
  • We streven ernaar om behandeltijden af te stemmen op de doelgroepen van patiënten.
  • We stellen ons flexibel en behulpzaam naar onze patiënten op.
  • We willen wachttijden voor patiënten in de wachtkamer voorkomen.
  • Klachten of andere uitingen van ongenoegen nemen we altijd serieus en we streven naar een snelle en voor alle partijen bevredigende oplossing.
  • We streven naar transparantie wanneer het gaat om uitleg aan de patiënt wat betreft de aard en de omvang van behandelingen en de kosten ervan.
Hoogwaardige kwaliteit:
  • We plannen behandelingen zodanig dat er voldoende tijd is om deze naar behoren uit te voeren.
  • Behandelingen stemmen we af op de wens en de aard van de patiënt.
  • We werken in een prettige open sfeer in een goede hygiënische werkomgeving.
  • We werken uitsluitend met hoogwaardige materialen.
  • Intern communiceren we gestructureerd in de vorm van werkoverleg.
  • We streven naar een optimale communicatie met tandtechnici en laboratoria.
  • We blijven ons continu verder bekwamen door middel van informatie uit vakliteratuur en bij en nascholing.

Om deze missie en visie in de praktijk gestructureerd en bestendig tot uiting te brengen, implementeren we een kwaliteitsmanagementsysteem binnen onze praktijk.